۰۹ تير ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۷
کد خبر: ۶۱۱۵۲۶
زاهدی در گفت وگو با رسا:

دولت رویه خود در اعتماد به غرب را تغییر دهد | اینستکس گره گشا نیست

دولت رویه خود در اعتماد به غرب را تغییر دهد | اینستکس گره گشا نیست
رییس کمیسیون آموزش مجلس با بیان اینکه دولت باید به جای دیپلماسی مذاکره به دیپلماسی مقاومت توجه کند، تأکید کرد که که اینستکس در روند ارزی و تجاری گره گشا نیست.

محمد مهدی زاهدی رییس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری رسا، با اشاره به وعده کمیسیون ویژه برجام در زمینه اجرای اینستکس گفت: ما باید از تجربیات گذشته درس عبرت گرفته و به تعلل و بازی دادن اروپایی ها در طول یک سال گذشته و حتی در دوران برجام توجه کنیم.

وی با بیان اینکه ما نباید به اروپایی ها اعتماد کنیم، اظهار داشت: عدم اعتماد به وعده های اروپاییان به معنای عدم ارتباط داشتن با آنها نیست، بلکه باید رابطه داشته باشیم، اما اینستکس گره گشایی چندانی از مشکلات نمی کند.

زاهدی خاطرنشان کرد: اصل ماجرا این است که قرار بود ما بتوانیم از طریق یکی از بانک های مرکزی اروپا ارتباطات ارزی و تراکنش های ارزی را با خارج از کشور به ویژه اروپا برقرار کنیم، اما این موضوع با اینستکس محقق نمی شود.

نماینده مردم کرمان در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه با اینستکس گره گشایی چندانی در زمینه تجارت خارجی صورت نمی گیرد، ابراز کرد: نظر بنده این است که ما راه خودمان را محکم و استوار در پیش گرفته و با دور زدن تحریم ها و ایجاد ارتباط با کشورهای همسایه اوضاع اقتصادی کشور را بهبود بخشیم.

وی با اشاره به ضرورت بهره گیری دولت از مدیرانی که روحیه جهادی دارند، تأکید کرد: دولت باید مصمم بوده و تصمیم بگیرد که از مدیران جهادی و کارآمد در زمینه رفع مشکلات اقتصادی کشور بهره گیری کند.

زاهدی خاطرنشان کرد: متأسفانه برخی از وزرای دولت روحیه و حالت جهادی در خودشان و زیرمجموعه هایشان ندارند، بنابراین دولت باید به جای اعتماد به غرب و آمریکا تغییر رویکرد داده و به ظرفیت های داخلی توجه کند.

رییس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه دولت باید به جای در پیش گرفتن دیپلماسی مذاکره به دیپلماسی مقاومت توجه کند، گفت: غربی ها در مذاکرات می خواهند ملت ایران را بازی دهند و سرکار بگذارند، بنابراین ما باید راه خودمان را در پیش گرفته و به غرب توجه نکنیم.

وی افزود: اگر رویه های داخلی را در پیش بگیریم، بدون شک موفق شده و بر همه مشکلات اقتصادی چیره خواهیم شد./841/

حسین ثالث موید
ارسال نظرات